KOMUNIKACIJE V DIGITALNEM MARKETINGU
Digitalni marketing je postal izjemno pomemben del komunikacij vsake znamke.
Če pri vseh drugih kanalih komunikacij z vidika medijskega načrtovanja in zakupovanja oglasnega prostora lahko govorimo o »oglaševanju«, moramo za digitalni svet uporabljati besedno zvezo »komunikacije v digitalnem marketingu«. To področje je najobsežnejše, najkompleksnejše in najhitreje rastoče.
Strateško in operativno delo pri komunikacijah v digitalnem oglaševanju tvorita nerazdružljiv tandem, ki ga je v dinamičnem okolju nujno nenehno prilagajati.
Povezanost med posredovanjem vsebine in opozarjanjem na to, kje je ta vsebina »skrita«, je nujno in soodvisno. Cilj komunikacij v digitalnem marketingu pa je en sam: ciljnega potrošnika moramo pripeljati do vsebin, ki jih naša znamka sporoča.
V kompleksnem procesu so ključni naslednji elementi:
- Natančna opredelitev ciljne skupine in analiza njenega digitalnega komunikacijskega profila, ki pomeni poglobljen uvid v uporabo vseh digitalnih komunikacijskih kanalov znamke.
- Opredelitev ciljev kampanje: natančno določanje ciljev, kot so povečanje prepoznavnosti, angažiranost, promet, ogledi video vsebin, doseg itd., je osnova vsake digitalne kampanje.
- Ključni kazalniki uspešnosti: določitev ključnih kazalnikov uspešnosti za vse in posamezne digitalne komunikacijske kanale, ki so v skladu s postavljenimi cilji, je ključnega pomena za merjenje učinkovitosti kampanje.
- Tehnična izvedba na pravih lokacijah: usmerjeno povezovanje oglaševanja na ustrezne digitalne platforme, kot so spletna stran, e-trgovina, mobilne aplikacije itd., zahteva temeljito tehnično znanje in prilagajanje glede na značilnosti posamezne platforme ali digitalnega komunikacijskega kanala.
- Stalno spremljanje in prilagajanje: kontinuirano spremljanje in analiziranje rezultatov posameznih kampanj ter odzivanje na spremembe in odzive potrošnikov je ključno za dinamično prilagajanje strategij in doseganje želenih trženjskih ciljev.
PODROČJA, KI SPADAJO MED KOMUNIKACIJE V DIGITALNEM MARKETINGU SO:
- sporočanje pravih vsebin za ciljno skupino na spletnih mestih oziroma na spletni platformi znamke;
- plačljivo oglaševanje prek številnih orodij (»search engine« oglaševanje, »display« oglaševanje z »bannerji«, oglaševanje z »native« oglasi, video oglaševanje, oglaševanje na podkastih …) in metod za zakup oglasnega prostora (programatični zakup, »retargeting«, zakup na platformah »content discovery« …);
- vsebinski marketing, pri katerem sporočamo vsebine, ki so povezane z znamko, na tistih straneh oz. portalih, ki imajo pri ciljni skupini visok doseg in ciljna skupina visoko afiniteto do njih;
- e-mail marketing, s katerim se sporočajo oznamčene vsebine po sistemih sporočanja CRM;
- marketing na družbenih omrežjih, kjer gre za podajanje vsebin na družbenih omrežjih znamke (Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter, TikTok …) in njihovo optimalno širjenje ter za plačljivo oglaševanje na družbenih omrežjih (Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter), ki usmerjajo na različne digitalne lokacije, ki jih za podajanje vsebin uporablja znamka;
- druge oblike digitalnega trženja, kot je uporaba različnih oblik in vrst sporočanja na kanalih, kot so Snapchat, Spotify, Apple music ….
Pri izvedbi oglaševalskega dela komunikacij v digitalnem marketingu sta vsebina sporočil in kreativnost še močneje povezani kot pri drugih komunikacijskih kanalih.
Prepričani smo, da je delo medijskega načrtovalca, kreatorja vsebin in oblikovalca oglasnih in marketinških vsebin tako zelo soodvisno in povezano, da je pomembno, da pri načrtovanju in izvedbi vseh komunikacij v digitalnem marketingu ves čas neposredno sodelujejo. To je naše ključno vodilo, ki mu sledimo.
Tim medijskih načrtovalcev in kreativcev pri načrtovanju in izvedbi komunikacij v digitalnem trženju ves čas »sedi« skupaj, sodeluje, analizira in optimizira doseganje najboljših rezultatov.
Svet komunikacij v digitalnem marketingu je hkrati tudi izjemno hitro spreminjajoč. To področje je med vsemi komunikacijskimi kanali najbolj dinamično, pravila učinkovitega delovanja se hitro spreminjajo, ob tem pa velja, da koncepti, ki se razvijajo v digitalnem marketingu vstopajo tudi v druge komunikacijske kanale. Digitalno zunanje oglaševanje črpa koncepte in navdih iz video oglaševanja v digitalnem marketingu, podobno velja za ciljano TV-oglaševanje (addressable TV).
V svetu komunikacij v digitalnem marketingu je ključno nenehno testiranje, prilagajanje in optimizacija strategij. Nič ni statično; ta oblika oglaševanja je živ organizem, ki zahteva stalno prilagajanje, če želimo biti uspešni.
Prav tako je ključna medsebojna povezanost vseh komunikacijskih elementov, od digitalnih oglasov do pristajalnih strani, saj to zagotavlja dosledno in celovito uporabniško izkušnjo in obenem optimalno pot za sporočanje zgodbe znamke.